Sunday 5 November 2023

SERAH TERIMA TUGAS PEGAWAI MEMERINTAH 6 RRD

 
Seramai 14 Pegawai dan 297 Anggota Lain-Lain Pangkat (LLP) telah terlibat dalam Perbarisan Serah Terima Tugas Pegawai Memerintah 6 RRD bertempat di Padang Kawad Utama Batalion Keenam Rejimen Renjer Diraja, Kem Ulu Tiram.
 
Serah terima tersebut antara Lt Kol Mohd Azrul bin Rabudin kepada Lt Kol Mohd Farid bin Ahmad selaku Peg Mem Ke-28 yang baru.
 
Perbarisan telah disaksikan oleh Panglima Briged Ke-7 Infantri Malaysia, Brig Jen Mohamad Suria bin Mohamad Saad.
 
Azrul dan Farid telah menandatangani Nota Serah Terima Tugas. Turut dilakukan ialah penyerahan Tongkat Kuasa Pegawai Memerintah dan Panji-Panji Rejimen.

Seluruh keluarga besar 6 RRD mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Azrul di atas jasa bakti dan dedikasi beliau sepanjang memegang tampuk pemerintahan Serigala Negara.

Azrul telah bertukar keluar ke Markas TD dan menjawat jawatan sebagai Penasihat Ketenteraan 1 kepada PTD.
 
Ucapan selamat datang kepada Pegawai Memerintah Ke-28, Farid yang akan meneruskan legasi kecermelangan 6 RRD.

Sementara itu, Majlis Serah Terima Tugas Pengerusi BAKAT juga telah berlansung di Rumah BAKAT 6 RRD di mana Mej Mazlizan binti Ali telah menyerahkan tugas dan tanggungjawab kepada Puan Noor Nikila binti Ahmad selaku Pengerusi BAKAT yang baharu.

Majlis diakhiri dengan acara “Street Lining” mengiringi Mantan Pegawai Memerintah sepanjang laluan keluar dari Wisma Perwira hingga ke Balai Pengawal Pasukan sebagai penghormatan terakhir untuk beliau.
 
Tarikh -1 Nov 2023
Kredit – Unit Media 6 RRD


No comments:

Post a Comment